18 januar 2011

Mamma har fikset disse hjelpemidlene til meg

Mamma har skaffet meg mange hjelpemidler.



Dette er rullestolen som jeg bruker fra og til skolen. 
Jeg blir hentet av taxi. 
Jeg hadde verdens beste sjåfør tidligere men han måtte dessverre slutte pga ryggen.
Savner deg Yngve!
Vi fikk en annen sjåfør som ikke fungerte så godt  så nå har jeg fått en 3. sjåfør og håper det går bra.



Dette er en rullator som jeg skal gå inni med buen bak meg. 
Bruker den ikke så mye enda, men det må jeg begynne med sier mamma, for at jeg ikke skal sitte i rullestol
hele tiden når jeg blir voksen. Derfor er det viktig at jeg går mye, men ikke for mye. 
Skjønner ikke dette her enda jeg da, men men.

Sjekk denne kule her da! 
En elektrisk terreng rullestol.
Den kan jeg kjøre alle veier med. 
Nå leter bare mamma etter en bil som den går inn i. 
Jeg har fått bil fra Nav nemlig. Endelig!
Men mamma må ta lappen først. 



Dette er ett toalettsete som jeg kan holde meg fast i. 
Jeg øver endelig på å gå på do! Juhu!
Jeg får så masse kule klistermerker!
Du skal bare se kjøleskapet vårt.
Men noen er lillesøsteren min sine altså, men de er en annen plass på kjøleskapet.
Vi får ett for å tisse på do og to for å bæsje på do.
Jeg prøver å bæsje alt jeg kan. Så får jeg masse masse klistermerker.
Av og til så glemmer mamma at jeg har fått klistermerker om kvelden 
og da får jeg nye på morgenen og for kvelden før. Haha!
Lurte deg, mamma!






Denne hjelper meg å holde knærne mine fra hverandre sånn at jeg ikke blir så stiv i hoftene og beina. 
Den hjelper meg og med å holde og bedre balansen min. 
Jeg har den på skolen men skolen liker den ikke. 
Skolen vil ha en annen stol, men det skal vi bli to om sier mamma.
Jeg skal ha det som er beste for meg. Ikke det som er beste for skolen! 
Skolen skal tilpasse klasserommet etter meg. Det er ikke jeg som skal tilpasses klasserommet.






Denne venter vi på! Da skal jeg begynne å svømme altså. I terapibadet jeg borte. 
Da skal jeg trene alle musklene mine og samtidig være helt trygg.
Da kan jeg svømme side om side med mamma.


Innowalk skal jeg prøve nå snart. 
Fysioterapauten min har tatt mål av meg.

Den skal hjelpe meg til å strekke ut og gjøre meg mindre spastisk (stiv) i føttene og beina/hoftene.
Den er verdensberømt! Den har jo vært på tv jo!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!

Fortell meg gjerne hva du syntes om dette innlegget.