17 januar 2011

De første 13 mnd.


Da vi kom hjem gikk det veldig greit. Mamma og pappa koste seg med meg og jeg spiste meg god og rund på mammas melk de 3 første månedene. Men så ble det mindre og mindre melk til meg. Mamma skjønte ingenting og ga meg tilskudd med Nan. Og tilslutt gikk jeg helt over på Nan. Mamma tror nå det var fordi at jeg ikke hadde nok muskler i munnen min til å suge skikkelig. Heldigvis hadde jeg smokken min. Den var god å suge på
og jeg brukte den en del og mamma tror at den hjalp til å kontrollere munn musklene mine i gang. Jeg lå i den flotte tre voggen min som pappa hadde lånt av farmor. Men mamma og pappa oppdaget da jeg var 3-4 mnd at jeg var blitt skjev på den ene siden av hodet. Til tross for at de snudde meg om og om igjen for å unngå dette.
Da var det rett til fysioterapaut. De fikk rettet opp litt men ikke alt. Grunnen til dette skjønte mamma og pappa senere.
Pappa var flink til å leke på gulvet med meg. Han prøvde å lære meg å krype da jeg var 5-6 mnd.
Dette gikk ikke så bra. Jeg klarte p komme meg opp på alle fire og stå og gynget og prøvde virkelig å løfte
bein og armer slik pappa gjorde. Ikke tale om. Jeg kom meg ikke avgårde slik som pappa gjorde. Uansett så mye jeg prøvde. Og gjett om jeg prøvde. Helt til jeg var 13 mnd.

DA KLARTE JEG DET !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!

Fortell meg gjerne hva du syntes om dette innlegget.